De media. De teleurstelling.

Jullie hebben het allen wel gelezen, gehoord en gezien. Wat zijn we trots op de aandacht die Wim Leers krijgt na ons interview over zijn internship bij het meest gezochte en moeilijkst binnen te geraken hightech bedrijf ter wereld, Facebook.

Jammer genoeg vervagen die woorden van lof onder sensatie zoekende titels als “Topjob bij Facebook afgewezen voor vriendinnetje” en gestolen Facebook foto’s die volgen. Is dat de essentie? Waar haalt men toch het lef.

 

 

In plaats van een kwalitatief artikel neer te pennen zoals we hier bij Creativeskills.be deden, waar de essentie de uitzonderlijke prestatie en de gang van zaken bij Facebook is, gaat de grotere media op zoek naar drama.

Het Nieuwsblad, De Standaard, Het Belang Van Limburg, en de andere… Proficiat. Knap staaltje riooljournalistiek.

En dan hebben we het nog niet over de ontbrekende bronvermelding…

Update (5 februari)

Jan Fabry nam de moeite om de berichtgeving te analyseren via deze spreadsheet en met onderstaand grafiekje als resultaat:

Genoten van die artikel? Deel het met jouw netwerk!