BuboBox haalt 625.000 Euro op voor verdere groei

Bobobox-logo-smallBuboBox rolt online word-of-mouth marketing platform verder uit met behulp van investeringen

Zowel iMinds als Internet Attitude zijn ingestapt in het kapitaal van het Limburgse BuboBox.

Dit werd verder aangevuld met fondsen via het Participatiefonds, om zo de verdere ontwikkeling en verkoop van hun internationaal word-of-mouth marketing platform te ondersteunen. Verder erkende ook het IWT de innovativiteit van het platform en kende de aangevraagde steun toe.

Béatrice de Mahieu (Investeerder Internet Attitude):

“Op het moment dat wij ingestapt zijn, had BuboBox een knap product uitgewerkt dat niet enkel klaar was om de markt op te gaan, maar ook reeds betalende klanten had, hoofdzakelijk binnen de telecom industrie. Intussen wordt er samengewerkt met gerenomeerde agencies en brands zoals TBWA, Henkel, Unilever, ABInBev, Ben&Jerry’s, Lu, enz…. Doel van onze investering is om de groei te versnellen en verder werk te maken van de internationalisatie van het bedrijf.”

CEO en Word-of-Mouth director Koen Stevens (BuboBox):

“Bij vele bedrijven stellen wij vast dat hun diensten of producten voornamelijk aan de man gebracht worden doordat niet zozeer hun sales mensen maar bestaande klanten over het product gaan vertellen. In de digitale wereld is het mogelijk om wat je klant over je product vertelt te gaan versterken en de klant er ook voor te belonen. Dit zijn de basisprincipes voor wat wij Word-of-Mouth marketing (WOMM) noemen.

Ons huidige platform wordt volledig geïntegreerd in de bestaande website of Facebook pagina van de klant – en zorgt ervoor dat klanten via tekst, foto’s of video kunnen vertellen wat ze van je bedrijf of product vinden. BuboBox stimuleert klanten om hun mening te gaan delen (o.a. via wedstrijden en andere sociale of ludieke beloningsmechanismen).”

BuboBox

Het BuboBox platform werd schaalbaar en volledig in de cloud opgezet waarbij het ondertussen een sterke groei kende.

Enkele voorbeelden

  • meer dan 10 miljoen video streams in het afgelopen jaar alleen
  • bijna 400 video entries voor de user-generated-video clip van muzikant Sioen (Warner Music Group)
  • tienduizenden inkomende links via de media content op de Facebook walls van fans naar de pagina’s van klanten zoals de Nationale Loterij, BNP Paribas Fortis, Walibi, e.d. meer
  • een enorm bereik van door de gebruiker gemaakte authentieke video’s

Het team kon in de persoon van Luc Geudens ook een ware internet pionier als Chairman aantrekken, die het klappen van de zweep kent, en een achtergrond heeft als mede-oprichter van de ISP INnet, later opgegaan in UUNET.

BuboBox

Genoten van die artikel? Deel het met jouw netwerk!